تاريخ : 9 / 3 / 1394برچسب:, | 3:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


رئیس دادگستری بهبهان از کشف اختلاس 40 میلیارد ریالی در این شهرستان خبر داد.
بگزارش خبرگزاری صداوسیما سید ابوذر کریمی پور امروز گفت: بازرسان یکی از موسسات مالی و اعتباری در این شهرستان متوجه برداشت وجه نقد از حساب مشتریان این بانک شدند.
وی افزود: باتحقیقات بیشتر مشخص شد یکی از کارمندان اقدام به برداشت این مبلغ و واریز آن به حساب اعضای خانواده اش کرده است.
رئیس دادگستری بهبهان گفت: با دستور قاضی کشیک، متهم در منزل خود دستگیر و به همدستی با یک نفر دیگرکه خود را منتسب به مدیرعامل موسسه معرفی کرده بود، اعتراف کرد.
وی اظهار داشت: قرارمنع خروج از کشور برای دیگر متهمان صادر و تلاش برای دستگیری آنان آغاز شده است.



تاريخ : 9 / 3 / 1394برچسب:, | 3:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

از علایم دهانی ایدز، آفت‌های دهانی مقاوم به درمان و لکوپلاکی مویی دهان است. ویروس EBB در محیط وجود دارد و در افراد سالم ایجاد بیماری نمی‌کند ولی در افراد مبتلا به ایدز باعث ایجاد لکوپلاکی می‌شود.

دکتر حمید عمادی، متخصص عفونی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در مورد موضوع علایم دهانی ایدز گفت: بعد از ورود ویروس HIV به بدن، تقریبا 2 تا 10 سال طول می‌کشد که علایم بیماری ایجاد شود گروهی از علایم در مخاط دهان باعث ایجاد ضایعات می‌شود که برای بیمار دردناک و ناراحت کننده است. 

 

 

وی در ادامه افزود: آفت‌ جزء علائم دهانی است که در ایدز مقاوم به درمان است و ممکن است در هر فردی ایجاد شود که بعد از مدتی از بین می رود لکوپلاکی مویی دهان، کناره‌های سفید زبان که در اثر ویروس EBB فقط در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، ایجاد می‌شود، عفونت شایع دیگری که در گلوی افراد بیمار در مراحل انتهایی ایجاد، می‌شود و قابل ملاحظه‌ است، باعث ایجاد گلو‌درد شدید می‌شود که نمی‌تواند غذا بخورد. 

 

 

متخصص عفونی در خصوص درمان این علائم گفت: وقتی به این افراد داروی ضد ایدز می‌دهیم، سیستم ایمنی دوباره قوی می‌شود و خیلی از علائم بر طرف و تا حدی کنترل می‌شود. 

 

 

وی گفت: یکی از سرطان‌های شایع در افراد مبتلا به ایدز، سرطان سارکوم کاپوتی است که معمولا در دهان افراد مبتلا به ایدز ایجاد می‌شود که می‌توان با شیمی درمانی علائم را از بین برد. 

 

 

عمادی در پایان گفت: این علائم اختصاصی بیماری ایدز نیست و ما می‌توانیم این علائم را در سایر افراد هم ببینیم.

 



تاريخ : 9 / 3 / 1394برچسب:, | 3:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

نوزادی بر روی دست تکنسین اورژانس در آمبولانس چشم به جهان گشود.

 

 

دکتر احمد دهقان رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان یزد گفت:ساعت 06:40 بامداد طی تماس با مرکز اورژانس یزد و درخواست کمک مبنی بر زایمان خانمی25  ساله در منزل ، یک واحد امدادی از پایگاه منطقه پنج به محل اعزام شد .

 

تکنسین های اورژانس پس از رسیدن به منزل مورد نظر، مشاهده کردند که زایمان در شرف انجام است که مادر را به داخل آمبولانس انتقال داده و خوشبختانه زایمان موفق با کمک دو تکنسین اورژانس صورت گرفت  و پس از زایمان مادر و نوزاد با عدد آپگار 9 در سلامت کامل جهت اقدامات تکمیلی و درمانی بعدی به بیمارستان شهدای کارگر انتقال یافتند.

 



تاريخ : 9 / 3 / 1394برچسب:, | 2:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

سازمان اطلاعات و امنیت روسیه طرح سعودی - آمریکایی برای حمله موشکی به مناطق اطراف بیت الله الحرام و متهم کردن یمن به این حملات را برملا کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سازمان اطلاعات امنیت روسیه اعلام کرد، عربستان سعودی و آمریکا طرحی را برای حمله موشکی به مناطق اطراف بیت الله الحرام در نظر گرفته بودند.

آنها همچنین با متهم کردن یمن به این حمله، موجب اعتراض های جهانی و ملت های اسلامی ضد این کشور و زمینه اعزام نیرو به یمن را به بهانه دفاع از اماکن مقدس فراهم کردند.

کارشناسان نظامی، اقدام عربستان به این حمله را در پی مخالفت بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی با مشارکت نیروهایشان در حمله زمینی به یمن، پیش بینی کرده بودند.

 



تاريخ : 9 / 3 / 1394برچسب:, | 2:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

هر چند این مرد در مراحل بازجویی دخالت در این جنایت را تکذیب کرده ولی مأموران پلیس شواهد کافی در این زمینه دارند و او را در قتل دخترش گناهکار می‌دانند.

 

یک پدر سنگدل در یونان به خاطر کشتن دختر چهارساله‌اش و فروش اندام‌های او به قاچاقچیان دستگیر شد.

 

به گزارش ایران، این دختربچه که با نام «آنی بوریسووا»‌ شناسایی شده، حدود یک ماه قبل ناپدید شده بود و پلیس پس از تحقیقات فراوان جسد مثله‌شده او را در نزدیکی خانه پدری‌اش در آتن پیدا کرد.

 

با این سرنخ، «استانیسلاو باکاردجیف» پدر 27 ساله این کودک دستگیر شد و پلیس در بررسی وسایل او ورقه قراردادی را پیدا کرد که این مرد با قاچاقچیان تنظیم کرده بود. براساس این قرارداد، این مرد متعهد شده بود در برابر فروش اجزای بدن افراد خانواده‌اش از قاچاقچیان انسان پول بگیرد تا اینکه دختر خردسالش را کشت و اعضای قابل پیوند بدن او را تحویل قاچاقچیان داد!

 

هر چند این مرد در مراحل بازجویی دخالت در این جنایت را تکذیب کرده ولی مأموران پلیس شواهد کافی در این زمینه دارند و او را در قتل دخترش گناهکار می‌دانند.

 

«دیمیتریا بورسیووا» مادر این دختر نیز به علت اهمال در نگهداری فرزندش دستگیر شده اما پلیس احتمال نمی‌دهد این زن با جنایت ارتباطی داشته باشد.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

در دستورالعملی که بانک مسکن برای تایید پرداخت وام ۸۰ میلیونی خرید مسکن به بانک مرکزی ارائه کرده، روشی پیش‌بینی شده تا خانه اولی‌ها راحت‌تر بتوانند اقساط خود را بازپرداخت کنند.

 

خبرگزاری فارس: پرداخت اقساط وام ۸۰ میلیونی مسکن پلکانی می‌شود/ شروع قسط از زیر یک میلیون تومان
 

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،بانک مسکن هفته گذشته دستورالعمل پرداخت وام 80 میلیونی خرید مسکن را به بانک مرکزی ارسال کرد تا پس از تأیید به این بانک برای اجرا ابلاغ شود.

 

بر اساس این گزارش در دستورالعملی که به بانک مرکزی ارائه کرده است برای بازپرداخت راحت‌تر اقساط خانه اولی ها روش پلکانی پرداخت اقساط پیش‌بینی شده است تا خانه اولی ها بتوانند در سال های اول زندگی خود پرداخت اقساط را از زیر یک میلیون تومان آغاز کنند.

 

در روش پلکانی متقاضیان در سال اول به مراتب آسان تر بازپرداخت اقساط را انجام می‌دهند و در سال های بعد با افزایش درآمد و افزایش میزان اقساط ، خود را با شرایط وقف داده و بازپرداخت اقساط را راحت‌تر می دهند.

 

در روش ثابت تعیین شده و مصوب بانک مرکزی دوره بازپرداخت تسهیلات حساب صندوق پس‌انداز مسکن خانه اولی ها، حداکثر 12 سال خواهد بود بنابراین در این روش شاید سال های نخست بازپرداخت اقساط تا حدودی سخت و دشوار باشد اما در ادامه و در سال های سوم به بعد با افزایش درآمد و حقوق این متقاضیا،ن بازپرداخت آن نیز به مراتب آسان تر از سال اول خواهد بود.

 

همچنین در دستورالعملی که بانک مسکن به بانک مرکزی ارائه کرده این گونه است که وام 80 میلیونی خرید مسکن برای خرید واحدهای مسکونی نوساز پرداخت خواهد شد.

 

به گفته ابوالقاسم رحیمی انارکی عضو هیات مدیره بانک مسکن،بانک مرکزی طی هفته جاری این دستورالعمل را تایید و برای اجرا به بانک مسکن ارسال خواهد کرد و پس از آن است که بانک مسکن پرداخت وام 80 میلیونی و جزئیات آن را به بانک ها بخشنامه می کند.

 

بر اساس این دستورالعمل حساب صندوق پس‌انداز مسکن خانه اولی‌ها از محل سپرده‌گذاری واجدین شرایط با حداقل دوره انتظار یک‌سال(هر شش ماه یک برابر موجودی) برای اعطای تسهیلات خرید مسکن از محل این حساب تشکیل می‌شود.

 

سقف فردی تسهیلات خرید مسکن به خانه‌اولی‌ها از محل این طرح در «شهر تهران»، «شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر جمعیت» و «سایر مناطق شهری» به ترتیب به میزان 800، 600 و 400 میلیون ریال تعیین شد. نرخ سود تسهیلات اعطایی از محل این حساب، 14 درصد در نظر گرفته شده است.

 

بر اساس این گزارش،بانک مسکن در پذیرش سپرده‌گذاران و اعطای تسهیلات ملزم به‌رعایت تعادل منابع و مصارف حساب است و طبق گفته مسئولان ارشد بانک مرکزی سالانه 84 هزار نفر می‌توانند از تسهیلات وام 80 میلیونی خرید مسکن استفاده کنند و توزیع این 84 هزار فقره باید در کل کشور باشد.

 

طبق گفته علی اصغر میرمحمد صادقی مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی ،در این مصوبه اگر قرارداد 12 ساله باشد اقساط ماهیانه برای 80 میلیون تومان ماهانه 1 میلیون و 150 هزار تومان خواهد بود که سالانه برابر با 13 میلیون و 800 هزار تومان است.

بانک مسکن باید منابع و مصارف خود را در این دستورالعمل مدیریت کرده و اجازه استفاده از منابع پر قدرت بانک مرکزی را در این رابطه ندارد.

اگر این دستورالعمل در این هفته به تصویب بانک مرکزی برسد و از اواسط خرداد 94 علمیات اجرایی آن در بانک مسکن آغاز شود سری نخست این تسهیلات با توجه به شرط سپرده گذاری در خرداد سال آینده در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

 

 

 



تاريخ : 9 / 3 / 1394برچسب:, | 11:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

قیمت اوراق تسهیلات مسکن که از ابتدای سال با افت قیمت مواجه شده است، نسبت به اردیبهشت ماه روند کاهشی به خود گرفت و در محدوده 72 هزار تومان ایستاد.

 

قیمت اوراق تسهیلات مسکن که از ابتدای سال تاکنون با تغییر چندانی مواجه نشده و با در پیش گرفتن روند متعادلی، در محدوده ی 70 تا 80 هزار تومانی در حال حرکت است، در هفته ابتدایی خرداد ماه نسبت به اردیبهشت افت کرد و در محدوده ی قیمت 73 هزار تومان ایستاد.

این در حالی است که افزایش میزان وام مسکن 80 میلیونی که اخیرا توسط شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده نیز تاثیری در روند حرکتی این اوراق نداشت زیرا به گفته رئیس اداره ابزارهای نوین فرابورس، تسهیلاتی که به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده مشمول دارندگان اوراق تسهیلات مسکن، نمی‌شود و روی قیمت این اوراق تاثیری ندارد.

بنابراین روند حرکتی قیمت "تسه "ها نسبت به هفته پایانی اردیبهشت ماه نشان می‌دهد که قیمت این اوراق در یک هفته اخیر با کاهش مواجه شده است به طوری که "تسه" اسفند از 76 هزار تومان به 73 هزار تومان رسیده و تسه بهمن از 75 هزار تومان به محدوده ی 72 هزار تومان حرکت کرده است و تسه دی ماه از 76 هزار تومان به 73 هزار تومان رسیده است.

همچنین "تسه" آبان از 75 تومان به محدوده ی 72 هزار تومان بازگشته و تسه مهر ماه از 74 هزار تومان به در همان محدوده ی 72 هزار تومان رسیده است.تسه تیر، مرداد و شهریور نیز هر کدام با کاهش 2 هزار تومانی قیمت مواجه شده و از 74 هزار تومان به 72 هزار تومان بازگشته اند.این در حالی است که تسه فروردین از 75 به 72 هزار تومان رسیده و تسه اردیبهشت و خرداد نیز ماه از 76 هزار تومان در هفته گذشته به محدوده ی قیمتی سایر اوراق نزدیک شده است.

قیمت اوراق تسهیلات مسکن از ابتدای سال روند نزولی خود را آغاز کرد و بعد از بیانیه هسته ای به سطح 78 هزار تومان نزدیک شد.اما بررسی میزان افزایش وام مسکن در جلسه 19 فروردین شورای پول و اعتبار قیمت این اوراق را تحت تاثیر قرار داد و مجددا آن را به سطح 80 هزار تومان برگرداند، اما با افزایش پیدا نکردن وام مسکن روند حرکتی این اوراق تغییر کرد.

در حال حاضر نیز قیمت اوراق تسهیلات مسکن در حالی با کاهش مواجه شده است که عرضه و تقاضا برای این اوراق در حالت تعادل قرار داشته و میزان فروش این اوراق نسبت به هفته پایانی اردیبهشت ماه افزایش یافته است به طوری که در حال حاضر حقیقی ها برای خرید این اوراق مشارکت 100 درصدی داشته و 80 درصد در فروش آن مشارکت دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اوراق تسهیلات مسکن اوراقی است که متقاضیان استفاده از انواع تسهیلات مسکن باید در ازای هر 500 هزار تومان، یک برگه حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کرده و به بانک مسکن ارائه کنند. یعنی برای دریافت وام 45 میلیونی مسکن باید 90 ورقه حق تقدم تسهیلات (با احتساب قیمت 72 هزار تومان برای هر ورقه) به مبلغ شش میلیون و 480 هزار تومان خریداری شود.

 

 

 



تاريخ : 9 / 3 / 1394برچسب:, | 1:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 سی امین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیروهای مسلح با درخشش قاریان و حافظان ارتش جمهوری اسلامی ایران پایان یافت.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، این دوره از مسابقات از پنجم تا هفتم خردادماه جاری در 10 رشته شامل حفظ 5، 10، 15، 20 و حفظ کل قرآن کریم و رشته های تحقیق، ترتیل، اذان و مفاهیم سطح یک و دو و با شرکت بیش از 235 نفر از حافظان، قاریان و آشنایان با مفاهیم قرآنی پایور و وظیفه منتخب از ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

 

 

در مراسم اختتامیه این رقابتها که با حضور حجت الاسلام والمسلمین صفایی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح در محل ستاد فرماندهی سپاه پاسداران برگزار شد؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در بخش کارکنان پایور، هم در بخش کارکنان وظیفه و هم در مجموع رقابتهای تیمی در بین نیروهای مسلح رتبه اول را به دست آورد.

 

 

در بخش کارکنان پایور پس از ارتش، وزارت دفاع مقام دوم و سپاه پاسداران نیز عنوان سوم را به دست آوردند.

 

 

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین در بخش کارکنان وظیفه پس از ارتش، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی عناوین دوم و سوم را کسب کردند و در مجموع تیمی نیز پس از تیم ارتش جمهوری اسلامی ایران که حائز رتبه اول شد، تیم های سپاه پاسداران، وزارت دفاع و نیروی انتظامی به ترتیب عناوین دوم تا چهارم این دوره از مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح را به دست آوردند.

 



تاريخ : 8 / 3 / 1394برچسب:, | 11:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

براساس پیامک های ارسال شده برای مشتریان بانک ملی بعد از کسر 5 هزار تومان،‌ دلیل "آبونمان  ساپتا" اعلام شده است.

 

بانک ملی در توضیحاتی اعلام کرد این مبلغ را به عنوان هزینه ارسال پیامک (اس ام اس) دریافت کرده است.

 

 

سایت بانک ملی ایران نوشت: با توجه به کسر مبلغ 50000 ریال تحت عنوان آبونمان ساپتا از حساب برخی از مشتریان دریافت کننده سرویس پیامکی بانک ملی ایران در چند روز اخیر، جهت آگاهی مشتریان و تنویر افکار عمومی درخصوص جزئیات و نحوه کسر مبلغ یادشده مواردی به شرح ذیل اعلام می گردد

 

 

مبلغ مزبور از حساب مشتریانی کسر گردیده است که بر اساس اطلاع رسانی قبلی که طی چندین نوبت از طریق رسانه های ارتباطی مختلف اعم از ارسال پیامک – سایت بانک و جراید کثیرالانتشار صورت گرفته بود ، در بازه زمانی تعریف شده انصراف خود را از دریافت این سرویس اعلام ننموده و تمایل به دریافت پیامک برای تمامی عملیات بانکی خود را کما فی السابق داشته اند.

 

 

 بانک ملی ایران در سال 1393 مبلغ 24 میلیارد تومان هزینه ارسال پیامک به اپراتورها پرداخت نموده و این مبلغ برای سال 1394 حدود 50 میلیارد تومان برآورد گردیده است که بدلیل هزینه بالای این خدمت جهت برقرار ماندن آن و برخورداری مشتریان بانک از این سرویس، تصمیم گرفته شد مشابه تعدادی از بانکها ، این سرویس در دو سطح عمومی و ویژه دسته بندی و سرویس عمومی بصورت رایگان به مشتریان ارائه گردیده و برای سرویس ویژه که شامل ارسال پیامک برای تمامی عملیات بانکی مشتریان می باشد، آبونمان سالانه به مبلغ 100000 ریال در دو نوبت ( هر نوبت 50000 ریال) اخذ گردد.

 

 

 بر همین اساس از ابتدای سال جاری الزام پرداخت آبونمان سالانه برای دریافت خدمت ویژه ساپتا، طی چندین نوبت اطلاع رسانی گردیده و بازه زمانی مشخصی جهت اعلام انصراف از دریافت خدمت و عدم کسر آبونمان سالانه برای مشتریان در نظر گرفته شد که در دوره یاده شده 49600 نفر از مشتریان خدمت انصراف خود را اعلام نمودند و خدمات ویژه ارسال پیامک برای آنها غیر فعال گردیده و از این پس فقط عملیات برداشت با مبالغ با اهمیت برای آنها ارسال می گردد.

 

شایان ذکر است با توجه به امکان عدم اطلاع برخی از مشتریان از تغییر نحوه ارائه این خدمت ، مشتریانی که تا پایان خرداد ماه سال جاری اقدام به انصراف  از خدمت مزبور نمایند مبلغ آبونمان کسر شده (50000 ریال ) به حساب آنان برگشت داده  خواهدشد.

 

 

بدیهی است این اقدام درجهت ایجاد امکان برای بانک ملی جهت توسعه فعالیتهای بانکداری الکترونیکی و موبایل بانک برای مشتریان عزیزمی باشد.
 
 

 



تاريخ : 3 / 3 / 1394برچسب:, | 3:41 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارزش های دفاع مقدس به طور کامل به نسل جوان منتقل نشده است چراکه این ارزش ها با هویت ملت ایران پیوند ناگسستنی دارد.

 

به گزارش خبرنگار شبستان از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز(3خرداد) در مراسم افتتاح یادمان شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه، گفت: اکنون سال ها از دوران جنگ و دفاع مقدس می گذرد، اما هنوز آنگونه که شایسته است نتوانستیم دلاوری های این ملت در آن دوران را به نسل جوان امروز منتقل کنیم.

 

وی افزود: ملت ایران با وحدت و پیروی از ولایت فقیه توانست به این نقطه مهم تاریخی برسد و اگر می خواهیم بار دیگر شکست خوردن دشمن را ببینیم باید وحدت خود را حفظ کنیم.

 

آل هاشم، با اشاره به اینکه دشمنان با حمایتی که از یکدیگر می کردند، پیروزی ایران را غیرممکن می دانستند، تصریح کرد: اما رزمندگان ایران با غیرت و شجاعت، استقلال و حاکمیت ملی خود را از گزند بیگانگان حفظ کردند و امروز ما وظیفه پاسداری را بر عهده داریم.

 

این مسئول اضافه کرد: امروز نیز باید با تکیه بر قدرت واحد الله و وحدت در مقابل قدرت های شیطانی تمام قد بایستیم و از آرمان های این شهدا و امام راحل دفاع کنیم.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با شیطنت های دشمنان اسلام و انقلاب، خاطرنشان کرد: همان قدرت های شیطانی توان دیدن پیروز های دانشمندان ما در عرصه های جهاد علمی را ندارند و با به شهادت رساندن دانشمندان ایران می خواهند این عرصه را بر ما تنگ کنند که بدانند درب های شهادت در این کشور همچنان باز است.

 

وی ادامه داد: امروز زمان جنگ نیست ولی هیچکدام از ما ایرانیان میدان جهاد را خالی رها نکرده ایم و اگر آن روزها زمان دفاع بود امروز زمان مقاومت و تلاش در عرصه علمی و فرهنگی است.

 

آل هاشم، پاسداری از دستاوردهای دفاع مقدس و به یاد داشتن عبرت های آزادی خرمشهر را وظیفه شرعی هموطنان دانست و گفت: آزادی خرمشهر باعث تقویت وحدت و انسجام ملی و تقویت موقعیت راهبردی در ایران و افزایش امید در بین دوستداران نظام و بسیجیان جان بر کف بود.

 

این مسئول، به بیان گوشه ای از رشادت های رزمندگان در جریان آزادی خرمشهر پرداخت و افزود: بعد از پیروزی و فتح خرمشهر صفحه جنگ برگشت و نیروهای نظامی ایران پیروزی های عظیمی را در دفتر سترگ مقاومت به ثبت رساندند.

 

وی ادامه داد: بعد از آزادی خرمشهر بود که تمامی مجامع غربی به فکر اتمام جنگ و نوشتن قطعنامه شدند وگرنه ما تا امروز در حال جنگ بودیم.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه ما نیازمند شهدا هستیم، تصریح کرد: ما امروز نیازمند فرهنگ شهدا و دفاع مقدس هستیم چراکه این عزت و افتخار در عرصه های گوناگون به برکت خون شهداست.

 

این مسئول در خاتمه گفت: باید تلاش کنیم که با تاسی از فرهنگ والای اسلامی و قرآنی قدم در مسیر باورهای شهدا بگذاریم تا خدای نکره به این خون های پاک خیانت نکنیم.

 

گفتنی است، در پایان مراسم از یادمان و تمبر یادبود دو شهید گمنام پرده برداری شد.

 

 



تاريخ : 2 / 3 / 1394برچسب:, | 1:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار شرکت کنندگان در مسابقات بین المللی قرآن کریم:
هر حنجره‌ای که در جهت اختلاف‌افکنی کار کند، بلندگوی دشمن است/ نسخه علاج مشکلات، تسليم در برابر قرآن و تسليم نشدن در برابر تحميل‌های جاهليت مدرن است
در سالروز ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام، فضای حسینیه امام خمینی(ره) آکنده از عطر دل انگیز آیات روح بخش کلام الله مجید شد و اساتید، قاریان و حافظان برترِ سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، محفل نورانی انس با قرآن را در حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر پا کردند.
حضرت آيت الله خامنه اي در این ديدار با تأکيد بر لزوم حضور قرآن در تمام ابعاد زندگي فردي و اجتماعي مسلمانان، لازمه رسيدن به اين هدف والا را دو عنصر «بصيرت» و «عزم» دانستند و گفتند: نسخه علاج مشکلات کنوني دنياي اسلام، تسليم بودن در برابر دستورات قرآن و تسليم نشدن در برابر تحميلهاي جاهليت مدرن و مقاومت در برابر زورگويي هاي اين جاهليت است.
ايشان تلاوت و حفظ قرآن را مقدمه تخلق به اخلاق قرآني و شکل گيري جامعه اي بر اساس دستورات قرآني برشمردند و افزودند: امروز متأسفانه دنياي اسلام از ضعف و فقر و اختلاف و جنگهاي داخلي ناشي از فشار نظام‌هاي جاهلي به‌شدت رنج مي برد که تنها راه مقابله با اين فشارهاي تحميلي، تسليم شدن در برابر قرآن و عزم جدي براي حرکت به سمت اهداف والاي آن است.
رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: اگر يک قدم به سمت اهداف قرآني برداشته شود، خداوند نيروي مضاعفي خواهد بخشيد و اين، موضوعي است که ملت ايران تجربه کرده و با مقاومت در برابر زورگويي‌ها، به توانايي‌ها و اميد بيشتري دست پيدا کرده است.
حضرت آيت الله خامنه اي استفاده از تجربه ملت ايران در ايستادگي مقابل قدرت ها را نسخه علاج مشکلات دنياي اسلام دانستند و گفتند: ايجاد اختلاف و دو دستگي در ميان امت اسلامي، امروز يکي از برنامه هاي اصلي دشمنان است، بنابراين همه بايد مراقب باشند تا مبادا فرياد اختلاف سر دهند و بلندگوي دشمنان اسلام و قرآن شوند.
ايشان با تاکيد بر اينکه هر حنجره اي که در جهت اختلاف‌افکني کار کند، بلندگوي دشمن است، خاطر نشان کردند: ايجاد اختلاف تحت عناوين شيعه و سني، عرب و عجم، و قوميتها و مليتها و تعصبهاي ناسيوناليستي، در دستور کار بدخواهان امت اسلامي قرار دارد که بايد با «بصيرت» و «عزم» در مقابل آن ايستاد.
رهبر انقلاب، بصيرت و تشخيص صحيحِ «دوست» و «دشمن» را بسيار ضروري دانستند و تأکيد کردند: هنگامي که عزم و اراده در کنار بصيرت قرار گيرد، پيمودن مسير و ايستادگي در برابر فشارها و تحميل‌ها و توطئه‌ها، آسان خواهد شد و اين، همان نصرت الهي است.
حضرت آيت الله خامنه اي گسترش روزافزون انس با قرآن در جامعه را نويدبخش و اميدوار کننده خواندند و با تأکيد بر لزوم اهتمام جدي مسئولان به موضوع قرآن، گفتند: بايد جوانان و روشنفکران، انس بيشتري با قرآن پيدا کنند، زيرا غني شدن ذهن از معارف قرآن، تاثير خود را بر گفتار و رفتار و تصميم گيريهاي کلان خواهد گذاشت.
ايشان انس با قرآن را تضمين کننده آينده روشن و همراه با سعادت دانستند و تأکيد کردند: امروز خوشبختانه حرکت به سمت اسلام و قرآن در ميان جوامع اسلامي نيز شروع شده که بيداري اسلامي از برکات آن است.
رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: بيداري اسلامي حقيقتي است که از بين رفتني نيست و آثار آن روزبروزگسترش خواهد يافت.
حضرت آيت الله خامنه اي وظيفه علما، روشنفکران، نويسندگان، دانشجويان، دانش پژوهان و قاريان و حافظان قرآن را در گسترش روزافزون بيداري اسلامي، مضاعف برشمردند و تأکيد کردند: بايد مردم را به راهي که قرآن بشارت مي دهد، اميدوار کرد.
ايشان در پايان اظهار اميدواري کردند دولتهاي اسلامي بيشتر از آنکه درباره قرآن حرف بزنند، در عمل با آن آشنا شوند و دستورات آن را اجرا کنند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تبریک اعیاد شعبانیه، گزارشی از روند برگزاری سی و دومین دوره مسابقات قرآنی بیان کرد.
وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی امسال در مقایسه با سال گذشته از لحاظ کمی و کیفی از امتیازات بیشتری برخوردار بود، گفت: توجه بدون تبعیض به همه شرکت‌کنندگان در مسابقات و انس و الفت میان آنان، حضور قاریان نوجوان، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در استان‌ها با حضور قاریان خارجی، تجلیل از بانوان فعال در عرصه قرآنی و حضور پرشور مردم و مسئولان در مسابقات از مهمترین ویژگی‌ها و برنامه‌های این دوره از مسابقات بود.
 
 



تاريخ : 2 / 3 / 1394برچسب:, | 8:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

نام نویسی مدارس آغاز شد . به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش ، از هفته‌ های گذشته دستور العمل نام نویسی به استان‌ ها ارسال شده و آمادگی کامل در این خصوص وجود دارد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  بر این اساس دانش آموزان پایه اول دبستان با توجه به اینکه مراحل ثبت نام نیاز به مراجعه به پایگاه های سنجش دارد می توانند به مدارس مراجعه و فرم‌ ها و معرفی نامه‌ های مربوط را دریافت و پس از طی مراحل سنجش و دریافت گواهی سلامت برای تکمیل روند اقدام کنند.

وی همچنین گفت : نام نویسی میان پایه در سامانه اینترنتی "سناد" توسط مدیران مدارس صورت می گیرد و نیازی به مراجعه حضوری نیست . وی افزود : البته پایه هفتم و پیش دانشگاهی نیز پایه‌های ورودی هستند و دانش آموزان باید برای ثبت نام درمدرسه حاضر شوند. زرافشان در ادامه گفت: به جز کلاس اولی ها که ثبت نام آنها از امروز شروع می‌شود، سایر پایه ها بعد از اعلام نتایج امتحانات، می توانند در این خصوص اقدام کنند. معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: اخذ وجه اجباری از خانواده‌ها هنگام ثبت نام ممنوع است.

 



تاريخ : 28 / 2 / 1394برچسب:, | 3:33 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

مهاجم تیم فوتبال استقلال به دلیل مشکل مالیاتی نمی‌تواند از کشور خارج شود.

 

به گزارش مشرق‏، آرش برهانی مهاجم تیم استقلال به دلیل عدم پرداخت مالیات سال گذشته خود به اداره مالیات ممنوع‌الخروج شد.

این بازیکن که از ابتدای فصل تاکنون فقط یک‌بار از باشگاه استقلال دریافتی داشته هنوز مالیات سال گذشته قرارداد خود را پرداخت نکرده و در تدارک حل این مشکل است.

 



تاريخ : 28 / 2 / 1394برچسب:, | 2:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

ناو گروه ۳۴ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که برای مقابله با دزدان دریایی در منطقه خلیج عدن حضور دارد، از امروز کشتی نجات را که حامل کمک های ایران برای مردم یمن است، همراهی می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بامداد امروز کشتی ایران ـ شاهد در صفحه رادار ناوگروه 34 ظاهر شد و پس از آن این ناوگروه حفاظت از آن را برعهده گرفت.

 

 

 

هم اکنون ناوگروه 34 در پنج تا ده مایلی کشتی ایران ـ شاهد حرکت می کند تا کشتی نجات بتواند محموله کمک های انسان دوستانه ایران را سالم به مقصد برساند.

 

 

کشتی ایران ـ شاهد موسوم به کشتی (نجات) یک هفته  است که از بندرعباس به طرف یکی از بنادر یمن حرکت کرده و دارو، غذا و تجهیزات اولیه زندگی برای مردم یمن حمل می کند.



تاريخ : 28 / 2 / 1394برچسب:, | 2:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

قائم مقام معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران به تشریح آخرین وضعیت پرونده های محکومیت پزشکان زیرمیزی بگیر، بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از مهر، خلیلی گفت: روند رسیدگی به دریافت های غیرمتعارف بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت، از ۱۵ آبان ۹۳ استارت خورد. پیش از آن لازم بود کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت بعد از ۲۵ سال به تصویب دولت برسد.

وی افزود: در واقع می توان این گونه ادعا کرد که تعرفه گذاری خدمات درمانی در کشور به روز نبود. در حالی که امروزه بسته های جدید خدمتی از راه رسیده و می بایست برای آنها تعرفه های جدید در نظر گرفته شود. لذا، مستلزم این بود که در ابتدا کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، به تصویب برسد و ابلاغ شود.

خلیلی با اعلام اینکه مرحله ویرایش کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت از ۱۵ آبان برای بیمه ها، مردم و... اجرایی شد، تاکید کرد: به نظر من این اطلاع رسانی وسیع در ارتباط با اجرای این بسته خدمتی، متناسب با اصلاحاتی که اول انجام شد، نبود. چون در همان اصلاحات اولیه، کمیسیون های تخصصی مجبور شدند دو بار کتاب را اصلاح کنند.

قائم مقام معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران، ادامه داد: در ابتدای اجرای طرح تحول سلامت، مردم دغدغه های زیادی داشتند. بنابراین، مردم اینگونه تلقی کردند که هرگونه مشکلی که در حوزه سلامت دارند، باید با شماره تلفن رسیدگی به تخلفات زیرمیزی تماس بگیرند. بطوریکه گزارش هایی به دست ما می رسید که بیش از ۱۰۰ هزار تماس تلفنی داشتیم. در حالی که از این تعداد تماس، دو سوم آنها مشکل روند درمان بیماران بوده است.

وی افزود: در ستاد تعرفه ها، اینگونه تصمیم گیری شد که این تماس ها و شکایت ها دسته بندی شود. بنابراین، اولویت با تعرفه های بستری بود چون بیشترین پرداختی مردم در همین بخش است.

خلیلی گفت: بعد از دسته بندی شکایت ها، نشان داد که بعد از گذشت ۶ ماه، تنها ۵ پرونده منجر به صدور حکم داشتیم.

وی در پاسخ به علت تعداد اندک تشکیل پرونده های تخلفات زیرمیزی پزشکان بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت، افزود : چون کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت متناسب با واقعیات تعرفه ها اصلاح شده است.

قائم مقام معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران با عنوان این مطلب که هیچ وقت نمی توان گفت که بتوانیم زیرمیزی را به صفر برسانیم، در پاسخ به این سئوال که این ۵ پرونده مربوط به کدام بخش بوده است، گفت :  این تخلفات مربوط به بیمارستان های خصوصی و خیریه در تهران بوده است.

خلیلی با عنوان این مطلب که دریافت زیرمیزی قبلا در دو بخش دولتی و خصوصی رخ می داد، افزود: با توجه به رشد تعرفه های دولتی و سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت، باید خوشبین بود که چنین اتفاقی در بخش دولتی رخ ندهد.

وی در پاسخ به این سئوال که مجموع پرونده های تشکیل شده در ارتباط با دریافت های زیرمیزی در کشور، گفت :  بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت و ابلاغ کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، آمار پرونده های زیرمیزی به تعداد انگشتان دو دست هم نمی رسد.

 



تاريخ : 28 / 2 / 1394برچسب:, | 1:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

حمیدرضا سیدی که پیش از این مدیرکل فرودگاه شهید دستغیب شیراز بود، از امروز به عنوان مدیرکل فرودگاه امام خمینی(ره) ‌به جای چلندری فعالیت می‌کند.

 

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه امام خمینی(ره) تغییر کرد/ سیدی جایگزین چلندری
 

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ، روز 25 خردادماه سال گذشته بود که سعید چلندری جایگزین دهقان در فرودگاه امام خمینی (ره)شد، اما امروز و با حکم مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، حمیدرضا سیدی به جای وی مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) خواهد شد.

 

البته سیدی همچنین عضو هیئت مدیره شرکت اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) هم خواهد بود.

 

سیدی متولد شهرستان بم و دارای تحصیلات فوق لیسانس مدیریت دولتی است؛ وی حدود 16 سال در این صنعت فعالیت داشته است.

 

در مراسمی که بعدازظهر امروز در فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد، حمیدرضا سیدی به عنوان مدیر کل جدیدی فرودگاه امام خمینی (ره)‌ معرفی می‌شود.

 



تاريخ : 28 / 2 / 1394برچسب:, | 10:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۴ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، از ساعت ۲۰ امشب تا پنجشنبه ۳۱ خرداد، می توانند برای انتخاب رشته اقدام کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: هر داوطلب می تواند حداکثر 100 کد - رشته انتخاب و به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی وارد کند.

توکلی افزود: در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته امسال 429 هزار و 688 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند. دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1394 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از 23 اردیبهشت روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

 



تاريخ : 27 / 2 / 1394برچسب:, | 2:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: فردا ۲۸ اردیبهشت‌ماه پیکر مطهر۲۷۰ شهید دفاع مقدس، که طی عملیات اخیر تفحص کشف شده اند از طریق مرز شلمچه وارد کشور خواهند شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: فردا 28 اردیبهشت‌ماه پیکر مطهر270 شهید دفاع مقدس، که طی عملیات اخیر تفحص کشف شده اند از طریق مرز شلمچه وارد کشور خواهند شد.

وی اضافه کرد: با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در جنوب عراق فاو، ابو فلوس ،شلمچه ،مجنون و زبیدات تعداد 270 شهید کشف شده است که در روز 28  اردیبهشت ماه در مرز شلمچه وارد کشورخواهند شد و مورد استقبال عشایر غیور دشت آزادگان قرار خواهند گرفت.

باقرزاده خاطرنشان کرد: این شهدا برای مراسم وداع به سوسنگر منتقل خواهد شد و مراسم استقبال کاملا عشایری برگزار خواهد شد. تاکنون در سراسر کشور استقبال بسیار خوبی برای درخواست تدفین شهدای گمنام شده است از جمله 1200 شهر و شهرستان و 180 دانشگاه و حوزه علمیه درکشور در نوبت هستند.



تاريخ : 27 / 2 / 1394برچسب:, | 1:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، سردار دکتر سعید منتظرالمهدی را به عنوان سخنگوی این نیرو منصوب کرد.

سردار منتظرالمهدی سخنگوی ناجا شد

به گزارش ایرنا، در حکم سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری، سردار منتظرالمهدی با حفظ سمت معاون اجتماعی ناجا، به عنوان سخنگو منصوب شده است.

سردار منتظرالمهدی از دی سال 91 سمت معاون اجتماعی ناجا را برعهده دارد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس سازمان حج‌وزیارت با بیان اینکه در هفته آینده معاون حج، عمره و عتبات معرفی می‌شود، گفت: رأی دو مأمور خاطی عربستان تا ۱۰ روز آینده صادر می‌شود و احتمال از سرگیری عمره از آذرماه وجود دارد.

خبرگزاری فارس: احتمال از سرگیری اعزام به عمره از آذرماه /صدور رأی دو مأمور خاطی تا ۱۰ روز آینده /معرفی جانشین خدر‌نژاد در هفته آینده
 

 

سعید اوحدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس با اشاره به تغییر سِمَت ناصر خدرنژاد گفت: هنوز معاونت حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت متولی ندارد ولی چون تمام برنامه‌ریزی‌های حج در زمان آقای خدرنژاد انجام شده، هتل‌ها اجاره شده و قرارداد حمل‌نقل‌ها هم بسته شده است و تا هفته آینده معاون حج‌، عمره و عتبات سازمان معرفی می‌شود. همچنین در صورت از سرگیری اعزام به عمره این حرکت از آذرماه سال آینده شروع می‌شود.

 

رئیس سازمان حج و زیارت درباره عدم اعزام به کاظمین در ایام شهادت امام کاظم(ع) افزود: تا روز گذشته با مشورت مسئولان امنیتی کاظمین سفر زائران عتبات به این شهر را تعلیق کرده بودیم که البته تمام زائران عتبات به جای 3 شب، 4 شب در کربلا ماندند و امروز برای چند ساعت به کاظمین می‌روند و از زیارت امامین جوادین(ع) برخوردار می‌شوند.

 

صدور رأی دو مأمور خاطی فرودگاه جده تا 10 روز آینده

 

وی در خصوص محاکمه دو مامور خاطی فرودگاه جده گفت: سرکنسولگری ایران در جده روز پنج شنبه به دادسرا مراجعه کرد و آنها اعلام کردند که مراحل تحقیق پرونده تکمیل شده و به محکمه ارسال شده است. از این رو 10 روز برای صدور رأی طول می‌کشد.

 

اوحدی با اشاره به سفر اخیرش به عراق تصریح کرد: این سفر به دو منظور انجام شد. یکی برای هماهنگی سفر اربعین که در این جهت با وزیر حج عراق، استاندار عراق، استاندار نجف و سفیر ایران در عراق دیدار کردیم و هماهنگی‌های لازم در جهت اسکان و حمل و نقل زائران انجام شد تا شاهد مشکلات سال گذشته نباشیم.

 

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: هدف دوم از سفر به عراق بازدید از طرح‌های سازمان حج و زیارت در این کشور است که هم‌اکنون سازمان 6 پروژه را در زمینه اسکان و آشپزخانه مرکزی در دست انجام دارد.

 

ساخت آشپزخانه مرکزی در نجف با ظرفیت 100 هزار پخت

 

وی با اشاره به کلنگ‌زنی آشپزخانه مرکزی در نجف گفت: این آشپزخانه در شرایط عادی ظرفیت 60 هزار پخت و در شرایط ویژه مانند اربعین ظرفیت 100 هزار پخت غذا را دارد.

 

اوحدی در زمینه تعامل با ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: با آقای پلارک و ستاد بازسازی تعاملات بسیار خوبی داریم که می‌توان به ساخت بیمارستان در کربلا و اسکان اربعین اشاره کرد.

 

بهره‌برداری از زائرسرای چذابه تا قبل از اربعین

 

رئیس سازمان حج و زیارت به پروژه‌های این سازمان در داخل کشور اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون هتل شلمچه در نقطه صفر مرزی در حال ساخت است. همچنین ساخت هتل مهران نیز در شرف اجرا است و زائرسرای چذابه نیز با ظرفیت 5 هزار نفر تا قبل از اربعین به بهره‌برداری می‌رسد.